Booth Creek TH A2

Spend Summer Days Reveling in Nature Before Enjoying Cool Nights by the Fire!

3 BR
2.5 Baths
Sleeps 6

Bedrooms 3

Bathrooms 2.5

Sleeps 6

Master Loft: King bed, ensuite bath

Bedroom 2: Queen bed

Bedroom 3: 2 Full Beds

1575 square feet

Free WiFi

Washer/Dryer

Natural Gas Grill

Near Vail Golf Course

Nearby Tennis Courts

Walk to Bus Stop

Outdoor Ski Locker

Outdoor parking for 1 vehicle

This beautifully remodeled Booth Creek townhome sits directly above the free in town bus stop (100 yards away) and is located 3.5 miles from Vail. Just off the pedestrian path, guest can enjoy a summer bike ride to the Ford Amphitheater for the free summer concert series or walk to one of the best trail heads Vail has to offer, Booth Falls/Booth Lake, only a 10 minute walk. Take advantage of the Vail Golf Course in the summer and enjoy the cross country and skate skiing track in the winter. There are municipal tennis courts within view of the home.

Upon entering this multi level townhome, you’ll enjoy the open floor plan of the living, dining and kitchen. The fully equipped kitchen boasts granite countertops, stainless GE appliances and cozy bar seating for 2. There is plenty of room to enjoy family style dinners or games at the 6-8 person dining table. The dining area leads to a comfortable deck with mountain views, natural gas grill and table seating for 4 while the living room features a beautiful gas fireplace, flat screen TV and plentiful seating.

The master bedroom loft features a king bed and ensuite bath with single vanity, walk in shower and in floor heat. Retreat to the lowest level of the home to discover the washer & dryer, full bathroom shared by bedrooms 2 & 3 with double vanity, walk in shower and in floor heat. Bedroom 2 is furnished with a queen bed and bedroom 3 has 2 full size beds. Both bedrooms are equipped with flat screen TV’s.

—LOCATION—

Ski Resorts: Vail (3 miles) / Beaver Creek (15 miles)

Nearest Regional Airport: Eagle County Regional Airport (38 miles)

Nearest International Airport: Denver International Airport (113 miles)

Grocery Stores: City Market (5.5 miles) / Safeway (5.7 miles)

Restaurants: La Nonna (3.2 miles) / Pepi's (3.5 miles) / Bart & Yeti's (3.7 miles) / Vendetta's (3 miles) / El Sabor (4 miles) and Lancelot (3.5 miles) are just a few of the many amazing restaurants Vail has to offer.

Located 0.2 miles from the nearest, free Town of Vail bus stop (Bald Mountain Road)

—ADDITIONAL INFO—

Check-in time is 4:00 PM local time.

Check-out time is 10:00 AM local time.

*No Pets Allowed

*No Smoking

Smoking is not permitted in any of our rental properties. Violation of this policy will result in additional cleaning charges at the discretion of iTrip Vacations Vail Beaver Creek. Your damage deposit (if applicable) will be forfeited and an additional $350.00 fee may be charged for Ozonation if smoking in the unit is detected.

*Must be at least 25 years old to book

*No events, parties, or large gatherings

Most mountain residences, including this property, do not have air conditioning. Fans are provided in the home for your comfort.

All of our rental properties are in private, residential neighborhoods or condominium complexes. Out of respect for our neighbors, large social events/gatherings (i.e. ceremonies, weddings, receptions) at any of our rental properties are prohibited unless prior arrangements have been discussed and confirmed through our office. We appreciate your understanding.

Please do not hesitate to call or email iTrip Vail Beaver Creek with any questions you might have. We represent unique residences from East Vail to Edwards and look forward to creating memorable vacation experiences for you and your guests.

To purchase a vacation townhome like this one, Joanna Kerwin with Engel & Volkers Vail

Sleeping Arrangements

Primary Bedroom /Loft King
Bedroom 2 Queen
Bedroom 3 Full (2)

Bathroom Configuration

Primary en suite bath: Shower
Bed 2, Bed 3 /Halway Bath: Shower
Powder Room: Toilet

Property Rules

Check In: After 4pm
Check Out: Before 10am
Smoking: Not Allowed

Amenities

Balcony
Blender
Cable
Cable TV
Car Not Necessary
Carbon Monoxide Detector
Children Welcome
Cleaning Disinfection
Clothes Dryer
Coffee Maker
Common Surface Disinfectant Cleaned
Cycling
DVD
Deck patio uncovered
Dining Room
Dining Table
Dishes Utensils
Dishwasher
Dryer
Dvd
Essentials
Family
Family Friendly
Fire Extinguisher
Fireplace
Fireplace Gas Logs
Fishing Fly
Free Parking
Free Wifi
Gas Grill
Golf
Grill
Hair Dryer
Hangers
Heat
Heating
Hiking
Horseback Riding
Hospital
Hunting
Ice Skating
Internet
Internet Access
Iron
Iron Board
Kayaking
King Size Bed
King-Sized Bed
Kitchen
Laundry
Linens
Living Room
Meal Delivery
Microwave
Minimum Age Limit
Mountain
Mountain Biking
Mountain Climbing
Mountain View
Outlet Shopping
Oven
Parking
Parking Permit
Pets Not Allowed
Private Entrance
Rafting
Refrigerator
Rock Climbing
Room
Satellite Or Cable
Satellite or Cable
Self Check-In
Self Checkin Checkout
Shampoo
Shopping
Skiing
Sledding
Smart Tv
Smoke Detector
Snowboarding
Snowmobiling
Stove
TV
Television
Tennis
Toaster
Towels
Town
Village
WIFI
Washer
Washing Machine
Hot Water
Disinfected
Public Transportation
Wifi
ATM
Bar
Convenience Store
Gift Shop
Lounge
Restaurant
Gear Shop

Map

Frequently Asked Questions

  • Reservations are not made by or for a minor, defined as any person under the age of twenty-five (25). We require at least one member of the party to be 25 (twenty-five) years of age! Any violators will be evicted with forfeiture of all monies.
  • Check-in time is 4pm, however, it may be as late as 5 or 6pm in peak winter and summer season. 
  • Check-out time is 10am.
  • Smoking is not permitted in any of our rental properties. Violation of this policy will result in additional cleaning charges at the discretion of iTrip Vail - Beaver Creek. Your damage deposit (if applicable) will be forfeited and an additional $1,000.00 fee may be charged for Ozonation if smoking in the unit is detected.
  • Tenant agrees to leave the premises and its contents in the same condition as Tenant found the premises to be upon move-in; normal wear and tear is expected.
  • The maximum number of occupants shall not be exceeded. Occupancy exceeding the sleeping capacity, using the premises for any illegal activity, causing damage to the premises rented or to any of the neighboring properties and any other acts which interferes with neighbors' right to quiet enjoyment of their premises are grounds for eviction.
  • No open flames are permitted on balconies or in the unit with the exception of fire contained within a wood burning fireplace. Do not dismantle smoke detectors. Use the overhead stove fan when cooking to avoid accidental activation of smoke detector alarm.
  • There is no daily housekeeping service.  Additional cleaning services can be arranged for a fee. Please contact us in advance for pricing.
  • Owner or owner's agents may enter the premises in case of an emergency; to make any necessary or agreed upon repairs, alterations, or improvements; supply necessary or agreed upon services or show the premises to prospective purchasers, renters or contractors. Owner will provide renter with at least 24 hours notice of Owners intent to enter (except in the case of an emergency).
  • Please report any maintenance needs for the premises to us and we will respond as quickly as possible. Refunds will not be made for maintenance issues including, but not limited to heating and air conditioning, appliances, televisions, and stereos.
  • iTrip or the Owner, does not assume any liability for loss, damage or injury to persons or their personal property. Neither does owner accept any liability for any inconveniences, damage, loss or injury arising from any temporary defects or stoppage in supply of water, gas, cable service, electricity or plumbing, as well as due to weather conditions, natural disasters, acts of God, or other reasons beyond its control.

Reviews

Great Family Vacation
5/5 stars
Excellent property. Has all needed to not miss your home and enjoy a relaxing vacation. I would just change Pillows and give an option to SHARE a hot tub for after skiing. With that, it would be a superb option.
- Mauricio

Mauricio, it means a great deal to us that you went out of your way to leave a review of your 5-star stay at Booth Creek TH A2! We are thrilled that you enjoyed a relaxing vacation and felt right at home in our property! Thank you for your feedback on the pillows, as we always appreciate the opportunity to improve the guest experience. We agree that a hot tub can be a great addition at a ski town accommodation, however, we only manage this one unit and don't know if the HOA would ever allow it. In any case, iTrip would be honored to welcome you again the next time you find yourself planning a retreat to Vail or Beaver Creek in the future! -Kathleen iTrip Vail Beaver Creek

- Manager Response
Cozy and Well Appointed
5/5 stars
We thoroughly enjoyed our stay. The location put us within reach of anything we needed or wanted do. The townhome was was well equipped and we enjoyed being able to grill steaks on the balcony while enjoying our wine. We will be back 😁 Best, Joe & Tammy
- Joe

Joe and Tammy, we cannot thank you enough for this sweet review of Booth Creek TH A2! We are delighted that the location was such a perfect fit and that you were able to make 5-star vacation memories in our home! We are thrilled that you found the property to be well appointed and took advantage of the grill and peaceful outdoor space. We cannot wait to welcome you back the next time your plans bring you to Vail or Beaver Creek! Kathleen iTrip Vail - Beaver Creek

- Manager Response
Nice Town House but nothings perfect.
4/5 stars
This is a nice renovated town house about 3 miles from the Vail parking garage. Nice for a family of five or two couples. Kitchen very well equipped and spices are left for you to use which is nice so you don’t have spend money on something you may only use a couple of times. If you arrive after dark, it is a very dark parking lot. You have to walk around to the back of the unit to get in. It’s a very slanted side walk ( a little creepy) so be prepared to climb a steep sidewalk. A few things we found uncomfortable were the blinds. Very sheer and from the out side anybody can look right in. Not a problem on second and third floor but definitely a problem on the bottom floor which has two bedrooms. Skylights give great light during the day but be prepared to rise and shine in the loft bedroom at sunrise. Coffee pot was clean but I had to give the inside a really good scrub to get the grime from the many uses to my liking. There should be clear instructions on how to lock the front door from the inside. It’s tricky and I personally don’t want to sleep with the front door open. After several tries we figured it out. Tall men beware of the chandelier over the dining room. My husband left with quite the bump and gash on his forehead when he leaned over the table and smacked his head on it. Like I said the skylights give off great light but It’s hot during the day and takes quite sometime to cool off, no air conditioning. Probably fine in the winter. They had carbon monoxide alarms which I liked. Lastly, I had to pay $169 cleaning fee and I was given a bunch of instructions on how to leave the unit , which included cleaning dishes, throwing away all the garbage and towels in the tub.We are pretty clean people and are not destructive but we found it a bit annoying to be charged for a cleaning lady and told to clean. All in, it’s a nice space but nothing is perfect.
- Haydee

Haydee, thank you for taking the time to leave a thorough and honest review of your stay at Booth Creek TH A2. We are delighted that you enjoyed our renovated home and found the kitchen to be well-appointed for meeting your needs. We are sorry to hear your complaint about the parking lot being dark and the walkway being steep. We, too, do not love these aspects, but, unfortunately, these are outside of our control. We do greatly appreciate you bringing the sheer curtains to our attention. We want our guests to be comfortable in our home, so I have already passed this along to our team for review. We do love the skylights, however, we understand that in the heat of summer and for those easily awakened by light, there can be inconveniences that come along with them as well. If you found that the coffee pot was not spotless upon your arrival, this was absolutely an oversight by our team. Thank you very much for letting us know about this issue so we can address it with our housekeeping team to avoid having this happen to any future guests. Thank you for your feedback about the door lock; we will be sure that instructions are added to our Guidebook to eliminate any confusion and allow guests to rest assured. We understand how being asked to tidy the home prior to departure can seem redundant when you are paying a cleaning fee, but this is how we are able to keep those fees low and ensure our homes are ready for 4pm check-in. Housekeeping does a great deal between vacuuming, mopping, sanitizing, emptying the dishwasher, changing all linens, exchanging all towels, restocking amenities, disinfecting bathrooms, and much more. The checkout procedures are the same for all of our properties and just require the basics from our guests so we do not have to increase the fees we charge for housekeeping services. We appreciate your understanding about this. We hope to have another opportunity to welcome you back to Vail or Beaver Creek in the future so we can provide you with a 5-star vacation experience! Kathleen iTrip Vail - Beaver Creek

- Manager Response
Wonderful stay
5/5 stars
We had a great week staying at the townhome in East Vail. It was in such a great location across the street from a nice park and only a few miles from Vail Village. It was very quiet and peaceful with all of the amenities you would need. There were 4 of us, 2 adults and 2 children, and we had plenty of space. Would definitely recommend it and look forward to staying again!
- Bonnie

Bonnie, thank you ever so much for taking the time to review your stay at Booth Creek A2. We are thrilled that you enjoyed the convenient location to town and time at the park across the way. We are delighted that our home was well equipped for meeting your needs and also offered the peace and quiet that vacation deserves. We love to hear that the 4 of you had all of the space that you needed to spread out. We look forward to welcoming you again the next time your travel plans bring you back to Vail! Kathleen iTrip Vail - Beaver Creek

- Manager Response
Great House / Location
5/5 stars
This was our second time staying here. It’s a great layout and the house comes stocked with everything you need. Great location if going west (Vail, Beaver Creek, Avon) or East (Frisco, Dillon, Breckenridge). Great house and iTrip is wonderful to work with on booking!
- Zachary
Weekends at Booth Creek Townhouse
5/5 stars
The stay was fantastic. Everything was clean and organized! Short walk to the valley shuttle, as well. Would absolutely stay again!
- Christopher
Great Place!
5/5 stars
This booth creek townhouse was perfect for what we needed. It was everything that was advertised. Very clean, stocked with essentials including adequate kitchen cookware and utensils. The wine fridge was delightful! It’s the perfect location for the bus route. Just a short 5 min walk and one of the first few stops going into and out of the village. We had to reschedule our trip due to a family emergency and itrip/vail mountain properties were very accommodating and allowed us to reschedule without hassle to a new available date. I would definitely recommend this unit to anyone looking for a place to stay in Vail and we would definitely return here to stay again!
- Amanda
Excellent service
5/5 stars
We had an issue with our filter and a door and they had a guy come over and fix it. He couldn't have been more pleasant. Overall, the condo was great!
- Andrew
Great stay
5/5 stars
We really enjoyed our stay at this beautiful townhome. The townhome itself is well-appointed and everything has been kept in good condition. The ktichen is well-stocked with all the necessary appliances and utensils. We also loved the location! The neighborhood is quiet, however, just across the street from home is a beautiful park with tennis courts and a playground. We also liked the quick access to the Gore Valley Trail with just a short walk to the path.
- Kimberly
Nice unit
4/5 stars
Nice place with nice updates. Great park next door and easy access to Vail and I 70. Would like to see curtains or something on the two main floor windows by the sidewalk as windows are always just uncovered. As a whole the owner has done nice finishes to the unit. Mention of steep walkway to condo would have been nice. Would stay here again.
- Jason
Wonderful Stay
5/5 stars
We had a great time at the booth creek condo on our family vacation. The beautifully renovated condo was well equipped with high quality products (towels, kitchen supplies, bed linens) and well laid out for our group of 5 adults. It is located close to Vail - about a 5 minute drive and right on the bus line. Would highly recommend others staying here. Thank you to the iTrip team and the owners of the condo for a wonderful stay! We will be back!
- Lindsay
Great Vail Spring Break
5/5 stars
Thank you Robin and Chris with Vail Vacations. The Booth Creek condo was furnished and decorated in a way that reflects the mountain feel of Vail. It was the perfect size for our family of four. The skylights were nice to wake up to the early morning sun. Good location.
- Dan

Dan, it was a pleasure working with you and we are so happy you enjoyed Booth Creek! Thank you for your review!

- Manager Response
Fee Fo Review
5/5 stars
Easy to communicate and a pleasant location. Would recommend.
- Allison

Thank you!

- Manager Response
Amazing Place
5/5 stars
Everything was spectacular.
- Mauricio

Thank you!

- Manager Response
Excellent!
5/5 stars
We stayed 4 nights and loved it! The decor, the amenities, even the thoughtfulness with toiletries, room fans, paper products and coffee filters made our stay relaxing and enjoyable. Location is great too! Would return for sure!
- Melanie

We are so happy you had a relaxing and enjoyable stay. Thank you for your review!

- Manager Response
Booth Creek
5/5 stars
Beautiful place to stay. 3 floors; Great for a family. If you have very small children the stairs may be an issue but could easily put up a pressure gate. Beautifully apointed, updated, very clean, smoke-free, pet-free. Parking space included but a short walk to free bus stop gets you to Vail Village and Lionshead quickly. If you don't want to drive, uber is also a very inexpensive option (but the parking lots at both spots are free in the summer). There is also a great playground and tennis courts almost across the street from property. Beds were comfortable, tvs in each room (we were never home for very long as Vail is so nice to explore outdoors!) We love the area and love this place. Hoping to make a trip back in the winter to ski!
- Jill

Thank you for sharing your experience at Booth Creek and around the Vail Valley. We are delighted you enjoyed your stay and would be happy to welcome you again!

- Manager Response
Booth Creek
5/5 stars
The condo at Booth Creek was beautiful. The only thing we did not like were the skylights in the loft and the lack of a dresser. We basically had to live out of our suitcases for 4 days. We were up every morning at 5:30 am due to the light coming in the skylights. As there was a King size bed in the loft, I assumed it was a master suite. I am unable to change the rating, but I would give it 4 stars.
- Cathy

Thank you for taking the time to share your experience at Booth Creek, we appreciate your feedback and will share this with the owners. We would love the opportunity to welcome you again.

- Manager Response
Fee Fo Review
4/5 stars
Beautiful condo. Only complaint was the master bedroom was in the loft area with 2 skylights right over the bed. Impossible to sleep past 5:30am. Also there was no dresser in the loft We had to live out of our suitcases.
- Cathy
Business trip get away !!!
5/5 stars
Easy to book .. check in and check out with no hassle. Master bedroom bed is very comfy! Beautiful condo and assesories that you need to make your stay easy and enjoyable. Right by the Vail Village bus stop which made getting in and out of Vail Village easy. Thanks again for a wonderful stay.
- Destiny

Thank you for your review and sharing your positive experience at Booth Creek! We are so happy you enjoyed your stay and would be delighted to welcome you again.

- Manager Response
Home away from home
5/5 stars
The accommodations were spacious and comfortable. The kitchen amenities were very good. The area itself was very central to both Vail and Frisco. The fireplace was probably the most excellent part as we used it every day!
- Tropicalbreeze1234

Thank you for your review! We are pleased you were happy with the location and amenities this condo has to offer. We would love to welcome you again!

- Manager Response
What a glorious property
5/5 stars
What a glorious property – and the view overlooking the aspens was spectacular! We enjoyed are stay at this spacious and modern townhouse. The Booth Creek location can’t be beat for easy access to Vail Village – either by car or public transportation. This property is so well appointed – every detail to make guests feel at home was thought of. You can bet we will be back! It’s definitely a repeat destination for our family. Thanks for making our fall visit to Vail memorable!
- cheripaul

Thank you for your kind review! We are delighted you enjoyed your stay at Booth Creek and felt at home away from home. We look forward to welcoming you back!

- Manager Response
Booth Creek
5/5 stars
This property was perfect for our vacation. Absolutely beautiful inside. We love to cook and the kitchen had everything we needed. Great location to everything. Beautiful park out the front door, hiking, etc. We would definitely recommend and stay again.
- Kim

Kim, thank you for your review. We are happy you were so pleased with the home and its location. We look forward to the opportunity to welcome you back.

- Manager Response
A Beautiful Condo in East Vail
5/5 stars
Just a ten minute walk to one of the most beautiful hikes in the Vail Valley, Booth Falls, this three bedroom unit has just been fully renovated with luxury finishes and decor. Itrip did a great job supporting our stay. It's a quiet unit in an East Vail condo development, just a short ride by shuttle bus or car to Vail Village. I would definitely stay here again. Thanks again, Itrip, for making our stay most enjoyable!
- Alan

Alan, it was such a delight to work with you. Thank you for the wonderful review and for sharing your experience at Booth Creek. We hope to welcome you again!

- Manager Response
Loved out stay!
5/5 stars
The accommodations are terrific! The beds are very comfortable. The kitchen is well appointed and has absolutely everything you could need. The decor is top notch. Our only comment would be the master bedroom and bath have very little to no storage for clothes and toiletries. Because our trip was in the summer this was not much of a problem, but I believe wintertime would be a different issue because you need so many more clothes. We would stay here again.
- Jennifer

Jennifer, thank you for your feedback. We appreciate you sharing your experience and are thrilled you loved the home. Thank you for choosing iTrip!

- Manager Response

Book Your Stay

Select your trip dates.
Contact Manager

Phone (970) 390-5390