5412 Solterra

$185 - $275 / night   in Davenport  
5 Bedrooms 5 Bathrooms Sleeps 14

Located in the new community of Solterra Resort, this lovely 5 Bedroom 5 Bath home offers custom interiors you won't see anywhere else! Only minutes to Disney!

The open floor plan, bright colors, unique art pieces, window dressings and handmade wall decorations make this vacation home welcoming and amazing.

A few of the 'extras' you will enjoy in this home are Pillow Top Mattresses on all beds, Ceiling Fans Throughout, Granite Counter & Sink Tops, Tile Flooring, Full Size Washer & Dryer, Iron & Ironing Board, Hair Dryers, Free Wi-Fi, Local Calling and Cable Television.

Downstairs you will find a spacious Living Area w/upgraded Leather furniture, wall mounted Flat Screen 55 inch TV w/Cable & Blu-Ray player. Access to the Pool area is just fingertips away. In the Pool area you have comfortable patio seating, Pool & Spa w/ Safety Fence.

The Kitchen offers all the amenities that any cook could want! Stainless Steel Appliances, Upgrade Small Appliances, Dinnerware & Flatware. The beautiful Dining Room will make you feel like you are in a fancy restaurant! ,You have seating for up to 8 to enjoy family meal time in style. There is also a Breakfast Bar with Seating for 4.

Before we forget! You can have some family fun in the Star Wars Themed Garage Game Room. There's a wall mounted 50 inch TV, Billiard Table and Foosball Table. Two high top tables with seating means no one is left out of the fun!

(Bedroom 1 - Downstairs) King Bedroom #1 w/En-Suite Bath. Bedding includes Upgraded Bedding & Linens. Flat Screen 40 inch TV w/Cable

(Bathroom 1 - Downstairs) En-Suite Bath to 1st King Suite w/Walk In Shower

(Bedroom 2 & Bathroom 2- Downstairs) King Master Bedroom w/En-Suite Bath w/ Pool Access. Upgraded Bedding & Linens, Flat Screen 40 inch TV w/Cable, En-Suite Bath w/Tiled Shower, Double Sinks & Pool Access.

Upstairs Entertainment Area - Accent Wall, Comfortable Sofa, Arm Chairs, Wall Mounted Flat Screen 70 inch TV w/Cable and a Sony Play Station!

(Bedroom 3 & Bathroom 3 - Upstairs) - This is a REAL King En-Suite Bedroom w/En-Suite Bathroom. Upgraded Bedding & Linens, Flat Screen 40 inch TV w/Cable, 2 Linen Closets and an En-Suite Bathroom with a Vanity area fitted in between the double sinks. Enjoy your choice of the Garden Tub or Walk In Shower for the end of the day relaxation.

(Bedroom 4 - Upstairs) - Double Queen Bedroom w/2 Queen Beds, Upgraded Bedding & Linens, Flat Screen 37 inch TV w/Cable

(Bathroom 4 - Upstairs) - Hall Common Bathroom w/Shower & Tub Combo

(Bedroom 5 - Upstairs) - 'Harry Potter Themed' Bunk Room w/a Twin over Full Bunk Bed & Trundle underneath. Flat Screen 37 inch TV w/Cable, sleeps up to 4

(Bathroom 5 - Upstairs) - Second Hall Common Bath w/Shower & Tub Combo

For the youngest ones we offer a Pack n Play, Umbrella Stroller and a High Chair for your convenience

A vacation in this home is like a dream come true, more amenities than you can imagine, beautiful art work, custom walls, we could go on & on but better yet..... Come visit us for your next vacation and see for yourself.

Call Now or Book Online!

(Please note: You will encounter construction activity in the area as Solterra is building more beautiful homes and the Lazy River water feature at the Club House, for our Guests! There is no construction immediately surrounding the home.)

Place was just like the pictures. Kitchen was fully stocked, everything was clean. Two families (9 people total) had a great time, with lots of room to spare. Second sitting area upstairs was handy with kids of different ages. Would definitely consider returning next year. Dave W.

This villa was amazing and very well maintained! Every year I travel to Orlando for vacation with my family & sometimes some of the home rentals I have rented in the past either have ant infestation or the kitchen has broken appliances? This home was so clean and I appreciated the fact when I did have a slight issue it was addressed immediately! Thank you iTrip vacations! We will definitely be using you for our next trip in the future;) Sincerely, The Cabrera family

We spent a week here in December, it was great. Plenty of room for everyone. The kitchen was set up with all the appliances, dishes, cookware and utensils we needed. The house was clean and well appointed. The bedrooms were spacious with extra pillows and bedding if needed. Great to have the beach towels that we could take to the community pool a short walk away. The kids and adults loved the clubhouse, pool, lazy river and snack bar. Michael was awesome and took care of us with the poolside icees and "adult smoothies". Thanks! Erik R.

My family & I come to Orlando every year. We have been coming for the past 7 years. This is our first time staying at Solterra Circle. We loved the house. It met all of our needs. It was clean and neat. We loved the fact that each adult couple was able to have their own Master Suite. Everything was modern because we have stayed in places that were not updated. Moniqueia F.

We were so pleasantly surprised when we opened the door . This place is just perfect ! It is better than the pictures and we are so very pleased with everything. Its furnishings are beautiful and kitchen is fully equipped. Totally better than we could have expected. Great place and we will stay here again . Jenna A.

Thank you, for allowing me an my family to stay in your beautiful home. The House was everything an more, very spacious and luxurious. It accommodated our every need very well maintained property. We didn’t have any issues. I would definitely recommend this property to anyone the pics don’t do any justice you have to see!

The house was amazing. I will definitely be back. Thanks for everything. Bridgette J.

5412 Solterra Cir Davenport, Fl 33837
Info
Property Type: Villa Beds: 8 Accommodates: 14 Check In: : 4pm Bedrooms: 5 Check Out: : 10am Bathrooms: 5.0 Pet Friendly: No
Amenities
Air Conditioning Big Screen TV Cable Clothes Dryer Coffee Maker DVD Dishwasher Hair Dryer Ice Maker Internet Internet Access Iron and Board Kitchen Laundry Microwave Patio Private Pool Refrigerator Satellite or Cable WIFI Washing Machine Children's Play Area Essentials Family Friendly Fitness Center Lounge Outdoor Pool
Check the FAQ
Calendar
Unavailable Days
Select your trip dates.
Arrival
Departure
Contact Manager

Toll Free (888) 847-0086
Rates
  • Cleaning Fee:  $150
  • Security Deposit:  $500 - A Security Deposit will not be charged or refunded if a Limited Damage Waiver is available and selected.
  • Rental Deposit:  20%
Nov 20 - Nov 21
Fall
$190.00 /Daily   $1,295.00 /Week   $4,480.00 /Month   Minimum Nights: 3  
Nov 22 - Nov 30
Thanksgiving
$210.00 /Daily   $1,435.00 /Week   $5,040.00 /Month   Minimum Nights: 4  
Dec 1 - Dec 20
Late Fall
$195.00 /Daily   $1,330.00 /Week   $4,620.00 /Month   Minimum Nights: 3  
Dec 21 - Jan 6
Christmas Holiday
$275.00 /Daily   $1,890.00 /Week   $6,860.00 /Month   Minimum Nights: 6  
Jan 7 - Mar 17
Winter
$185.00 /Daily   $1,260.00 /Week   $4,340.00 /Month   Minimum Nights: 3  
Mar 18 - Apr 29
Holiday
$230.00 /Daily   $1,575.00 /Week   $5,460.00 /Month   Minimum Nights: 4  
Apr 30 - Jun 11
Spring
$185.00 /Daily   $1,260.00 /Week   $4,340.00 /Month   Minimum Nights: 4  
Jun 12 - Jul 1
Early Summer
$210.00 /Daily   $1,435.00 /Week   $5,040.00 /Month   Minimum Nights: 4  
Jul 2 - Aug 21
Summer
$215.00 /Daily   $1,470.00 /Week   $5,320.00 /Month   Minimum Nights: 4  
Aug 22 - Nov 21
Fall
$190.00 /Daily   $1,295.00 /Week   $4,480.00 /Month   Minimum Nights: 3  
Nov 22 - Nov 30
Thanksgiving
$210.00 /Daily   $1,435.00 /Week   $5,040.00 /Month   Minimum Nights: 4  
Dec 1 - Dec 20
Late Fall
$195.00 /Daily   $1,330.00 /Week   $4,620.00 /Month   Minimum Nights: 3  
Dec 21 - Jan 6
Christmas Holiday
$275.00 /Daily   $1,890.00 /Week   $6,860.00 /Month   Minimum Nights: 6  
Jan 7 - Mar 17
Winter
$185.00 /Daily   $1,260.00 /Week   $4,340.00 /Month   Minimum Nights: 3  
Mar 18 - Apr 29
Holiday
$230.00 /Daily   $1,575.00 /Week   $5,460.00 /Month   Minimum Nights: 4  
Apr 30 - May 17
Spring
$185.00 /Daily   $1,260.00 /Week   $4,340.00 /Month   Minimum Nights: 4  
* Please Note: Taxes, fees, and deposits will affect the trip cost.
Photos
Map
Videos
Reviews - 4.9 stars based on 9 reviews
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
The house was amazing. I will definitely be back. Thanks for everything
Reviewed on Jul 2, 2018 by Bridgette, bear, DE   Report

Thank you for your review Bridgette, we have shared with our team and look forward to your next stay with us. Thank you.

Manager Response Jul 2, 2018
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
Thank you, for allowing me an my family to stay in your beautiful home. The House was everything an more, very spacious and luxurious. It accommodated our every need very well maintained property. We didn’t have any issues. I would definitely recommend this property to anyone the pics don’t do any justice you have to see it in person it’s excellent.........
Reviewed on Jun 11, 2018 by John, Indianapolis, IN   Report

Thank you for your review John, we have shared with our team and look forward to your next stay with us. Thank you.

Manager Response Jun 11, 2018
         
5412 Solterra
4.0/5 stars
My stay was good, minor complaints but overall I would stay again. The WiFi signal is terrible & you have dead zones through out the entire villa. Not enough tissue & paper towels supplied. I had to go out & buy more. The pool water was to cold for the kids to swim. Very beautiful spot & looks just like the pictures.
Reviewed on Apr 1, 2018 by Glennis, Jackson, TN   Report

Thank you for your review Glennis, we have shared with our team. We will check out the wifi signal as we haven't had a problem before. We provide a starter package of paper goods etc but it is not intended to be enough for a full vacation, vacation homes are self catering homes. Pool heating is available for a nominal fee which we note in the description of the home, you may want to consider that for your next stay. Thank you.

Manager Response Apr 1, 2018
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
We were so pleasantly surprised when we opened the door . This place is just perfect ! It is better than the pictures and we are so very pleased with everything. Its furnishings are beautiful and kitchen is fully equipped. Totally better than we could have expected. Great place and we will stay here again .
Reviewed on Feb 14, 2018 by Jenna, Embrun, ON   Report

Thank you for your review, we have shared with our team and look forward to your next stay with us. Thank you.

Manager Response Feb 15, 2018
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
My family and I come to Orlando every year. We have been coming for the past 7 years. This is our first time staying at Solterra Circle. We loved the house. It met all of our needs. It was clean and neat. We loved the fact that each adult couple was able to have their own Master Suite. Everything was modern because we have stayed in places that were not updated. The only problem we would complain about was the trash was suppose to be dumped daily and it was not. The other problem was entering the community. It was an inconvenience when coming home night and having to take out your ID and placing it in the scanner and waiting for the security guard/gate guard on duty to let you in. It seems the would have a key card that would be activated when you arrive and deactivated when you leave. Otherwise things were great!!! I would STRONGLY RECOMMEND this property for anyone and would DEFINITELY Stay HERE again!!!!
Reviewed on Dec 29, 2017 by Moniqueia, Virginia Beach, VA   Report

Thank you for your review and comments, we have shared with our team and will also share your gate entry comment with the resort. Since it is Christmas and New Year trash pick up is slightly altered to allow those folks time with their families as well. Thank you and we look forward to your next stay with us.

Manager Response Dec 29, 2017
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
We spent a week here in December and it was great. Plenty of room for everyone. The kitchen was set up with all the appliances, dishes, cookware and utensils we needed. The house was clean and well appointed. The bedrooms were spacious with extra pillows and bedding if needed. Great to have the beach towels that we could take to the community pool a short walk away. The kids and adults loved the clubhouse, pool, lazy river and snack bar. Michael was awesome and took care of us with the poolside icees and "adult smoothies". Thanks!
Reviewed on Dec 27, 2017 by Erik, Plymouth, Mn   Report

Thank you for your review, we have shared with our team and look forward to your next stay with us. Thank you.

Manager Response Dec 27, 2017
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
This villa was amazing and very well maintained! Every year I travel to Orlando for vacation with my family and sometimes some of the home rentals I have rented in the past either have ant infestation or the kitchen has broken appliances? This home was so clean and I appreciated the fact when I did have a slight issue it was addressed immediately! Thank you itrip vacations! We will definitely be using you for our next trip in the future;) Sincerely, The Cabrera family
Reviewed on Aug 23, 2017 by Tracy, Bronx, NY   Report

Thank you for your review, we have shared with our team and look forward to your next stay with us. Thank you

Manager Response Aug 23, 2017
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
We stayed for 10 days is this amazing villa. It was very clean, spacious, and in a great gated resort. The resort facilities, clubhouse, and pools were managed very well. Would definitely recommend this villa for your vacation. The property manger was more than help thru out our trip.
Reviewed on Aug 3, 2017 by Keith, APO, NY   Report

Thank you for your review, we have shared with our team and we look forward to your next stay with us. Thank you

Manager Response Aug 3, 2017
         
5412 Solterra
5.0/5 stars
Place was just like the pictures. Kitchen was fully stocked, everything was clean. Two families (9 people total) had a great time, with lots of room to spare. Second sitting area upstairs was handy with kids of different ages. Would definitely consider returning next year.
Reviewed on Apr 6, 2017 by Dave, Ontario   Report

Similar Properties

Copyright © 2008 - 2018 iTrip LLC